Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.
Адрес: 109028, г. Москва, Покровский бульвар, д. 11, корпус S, комната S938 (станции метро "Чистые пруды" и "Курская").
Телефон: +7(495) 772-95-90 *27319
Департамент анализа данных и искусственного интеллекта был создан в 2014 году на базе кафедры анализа данных и искусственного интеллекта. В его состав входят исследователи с мировым именем, активно участвующие в международных исследовательских проектах.
Acquaye F. L., Kertesz-Farkas A., Stafford Noble W.
Journal of Proteome Research. 2023. Vol. 22. No. 2. P. 577-584.
Vasilii A. Gromov, Yury N. Beschastnov, Korney K. Tomashchuk.
PeerJ Computer Science. 2023. Vol. 9. No. .
Kanovich M., Kuznetsov S., Scedrov A.
Information and Computation. 2022. Vol. 287.
Egurnov D., Ignatov D. I.
Automation and Remote Control. 2022. Vol. 83. No. 6. P. 894-902.
Egurnov D., Точилкин Д. С., Ignatov D. I.
In bk.: Complex Data Analytics with Formal Concept Analysis. Springer, 2022. P. 239-258.
Dudyrev F., Neznanov A., Anisimova K.
In bk.: Artificial Intelligence in Education. Posters and Late Breaking Results, Workshops and Tutorials, Industry and Innovation Tracks, Practitioners’ and Doctoral Consortium -23rd International Conference, AIED 2022, Durham, UK, July 27–31, 2022, Proceedings, Part II. Springer, 2022. P. 436-439.
Zhirayr Hayrapetyan, Nascimento S., Trevor F. et al.
In bk.: Information Systems and Technologies: WorldCIST 2022, Volume 2. Iss. 469. Springer, 2022. P. 141-147.
Dudyrev E., Semenkov Ilia, Kuznetsov S. et al.
Plos One. 2022. Vol. 17. No. 10.
Artificial Intelligence in Games (Autumn 2016)
Research Articles
Incremental path search
Improvement of I-ARA*
Predicting Enemy Position
Adaptive Shooting
Reinforcement Learning
Rule-Bases Systems
Reinforcement Learning:
Navigation, Item Collection, and Combat
Combat Behavior
Turing Game Test
http://botprize.org/
FALCON Neural Network
Inverse Reinforcement Learning
Functional Description Language for Game Events
2014-2015
1. Tokmakov, M. Game Artificial Intelligence with Imitation Of Human Response to the Appearance of the Enemy
Presentation with Video
2. Tokmakova, L. Visual Recognition of the Enemy in a three-dimensional maze in Unreal Engine 4
3. Polyakov, P. Smooting the BOT path through combined approximation based on Voronoi's diagramm
Simple smoothing
Smoothing with map and curve parameters
Real-time construction of Voronoi diagram
Voronoi pathfinding parameters
CS 1.6
4. Goncharov, V. Parser for package of demorecords with the visuzalizing in 2D of human tracing and game events
Unreal Engine 4 Demo
5. Goncharov, V. Cinematic trailer of a space station docking
2015-2016